Onder de noemer SBTV gaat producent Bibop TV in samenwerking met de populaire jongerensites Sugababes.nl en Superdudes.nl vanaf 1 maart drie uur televisie per dag verzorgen. Al deze partijen zijn onderdeel van het Telegraaf-concern.

De 100.000 jongeren die dagelijks de profielensites bezoeken, worden door SBTV getrakteerd op de 'internet community shows' Totally SB, Do your Thing en Love Etc. Alles draait om de leden van Sugababes.nl en Superdudes.nl, die via hun webcam, telefoon, sms of computer onder leiding van een host met elkaar van gedachten kunnen wisselen over 'alles wat hen bezighoudt'.

SBTV komt tot stand zonder medewerking van bekende Nederlanders. "De sterren van SBTV, dat zijn de sugababes en superdudes zelf", aldus de producenten. Samen met het productieteam van Bibop TV moeten de jongeren zelf gaan ontdekken welke nieuwe mogelijkheden het gebruik van breedband, webcams en cameraphones biedt voor de productie van programma's.

SBTV is uitsluitend - gratis - te bekijken via internet. De makers van Bibop TV zijn bij de start voorbereid op maximaal 12.000 gelijktijdige kijkers. Bij bewezen succes kan dit aantal vrij snel worden opgevoerd tot 24.000. De kijkdichtheid van het eerste internet televisiekanaal voor jongeren zou dan vergelijkbaar zijn met die van de traditionele muziek-televisiezenders die zich op dezelfde doelgroep richten.

Iedereen kan SBTV gratis bekijken. Maar alleen jongeren met een sugababes- of superdudes-profiel kunnen via de webcam meedoen aan de shows. Rondom het bewegend videobeeld worden de kijkers verschillende interactieve diensten getoond waar zij via de pc of telefoon gebruik van kunnen maken.