De plannen van Kelder lekten uit op GeenStijl. Volgens het weblog is Kelder's missie met de site: "BNR, Financieel Dagblad en Elsevier kapodt maken. Redactiestatuut: Business nieuws, gelardeerd met een stukje auto, een stukje sport en een stukje RTL Boulevard (voor de kijkcijfers). Tone of voice: Niet zo stom als nu.nl en niet zo afzeikerig als GeenStijl."

Nine to five-sukkel

Als doelgroep denkt GeenStijl aan 'de Zuid-As Sukkel aka hoger opgeleide kantoorjongens tot 45 jaar met Suit Supply-uniform, squash-diploma en een lease-Golf.'

Het domein is geregistreerd door het mediabedrijf Small Media Group van 'internetveteraan' Michiel Frackers, die bijvoorbeeld ook JortKelder.nl en GeorginaVerbaan.nl onder zijn hoede heeft. 925 staat uiteraard voor nine to five.

Een ander weblog, Hyped.nl, dook op het nieuwtje en duikelde enkele screenshots van de testsite op. Webpagina's van de voorlopige versie van 925people zijn overigens ook in het geheugen (cache) van verschillende zoekmachines te vinden.

Bizniz en Lifesteil

Uit de beschikbare informatie blijkt dat de Kelder eigenlijk vooral in het vaarwater van z'n vorige werkgever Quote gaat varen, met een mix van zakennieuws, glamour en lifestyle in snedige en ironische stijl. De slogan is 'Alles dat telt van 9 tot 5'.

De voorlopige site is ingedeeld in twee inhoudelijke katernen, 'Bizniz' en 'Lifesteil', verrijkt met de categorie 'Filmpjes'. De katernen zijn onderverdeeld in rubrieken als 'Blonde Belegger', 'IPO's', 'Old Boys', 'Silicon Valley Report', 'De man en de Bal' en 'Pimp my Boss'.

Inmiddels bevestigt Kelder de nieuwssite in wording ook op z'n weblog, maar verdere details wil hij nog niet prijsgeven, zo laat hij Webwereld weten.

925.nl nog vrij

Het nummerdomein 925.nl is overigens niet in handen van Kelder of Frackers. Dit domein is recentelijk namelijk door domeinorganisatie SIDN 'geconfisqueerd' na een oneerlijk verlopen landrush-procedure en zal binnenkort opnieuw worden uitgegeven door middel van loting.