Hoewel Chello zijn klantenbestand het eerste kwartaal sneller heeft zien stijgen dan in geheel 2003, is de kabelaar in absolute aantallen voorbijgestreefd door Wanadoo. Het verschil is echter marginaal, zo blijkt uit onderzoek van Telecom Paper. Wanadoo Nederland heeft nu 350.000 breedbandklanten, verdeeld over kabel (187.000) en adsl (163.000). Chello's klantenbestand telt momenteel 345.500 abonnees. De onderzoekers merken hierbij wel op dat Wanadoo de enige provider is die zowel adsl als kabel kan bieden. De kans om zodoende meer marktaandeel te krijgen is hierdoor ook groter. Wanadoo heeft door de recente inhaalslag een marktaandeel van 15,7 procent. Dat van Chello blijft steken op 15,5 procent. Op de derde plek staat Planet Internet. Deze provider heeft 311.000 abonnees, wat neerkomt op een marktaandeel van 14 procent.

Opkomst adsl

Uit de inventarisatie van Telecom Paper blijkt verder dat Nederland inmiddels meer dan twee miljoen breedbandinternetters telt. Adsl groeit hierbij aanzienlijk sneller dan kabel. Inmiddels zijn er bijna 1,19 miljoen adsl-gebruikers, een stijging van 24,7 procent. De kabel telt momenteel 1,04 miljoen abonnees, wat neerkomt op een stijging van 8,7 procent.