De wervingsactie, die zich vooralsnog richt op de Amerikaanse consument, draait naast een serie televisie-commercials vooral rond de catalogus. De acht pagina's tellende glossy folder toont een selectie uit het aanbod van eBay. De folder verschijnt in een oplage van 23 miljoen exemplaren en wordt meegevouwen in 55 verschillende Amerikaanse kranten. EBay is niet het eerste webbedrijf dat zijn toevlucht neemt tot het ouderwetse 'low-tech' papier. Zo vonden veel Amerikanen zondag een 14-pagina's tellende folder van Amazon en een glossy van Yahoo in hun krant. The Wall Street Journal noemt het initiatief van eBay opmerkelijk, omdat het bedrijf geen controle zegt te hebben over de goederen die er worden geveild. Kennelijk denkt eBay dat er altijd wel iemand is die de spullen uit de folder - zoals de PlayStation2 en Harry Potter-kaarten – op de site zal aanbieden. Die kans lijkt groot, want via de site proberen verkopers gemiddeld zo'n 6,5 miljoen goederen te slijten. Het Californische eBay is uitzonderlijk succesvol in de online commercie. Het boekte in het derde kwartaal een omzet van 2,35 miljard dollar en spendeert alleen al in de laatste drie maanden van 2001 ongeveer 40 miljoen dollar aan reclame, 14 miljoen dollar meer dan in het laatste kwartaal van vorig jaar.