Tenminste één abonnee van de aanbieder van kabelinternet heeft zich bij de reclamewaakhond beklaagd over de reclame-uitingen van de UPC-dochter. Met name de slogans '24-uur per dag onbeperkt Internet'. 'Supersnel Internet!' en 'Broadband Internet' zijn volgens de klager misleidend. Uit de klacht: "Chello is alles behalve onbeperkt, aangezien het netwerk voor een groot deel van de tijd niet functioneert. Supersnel internet is tevens niet het geval. Chello heeft zo nu en dan pieken, maar dit weegt niet op tegen de perioden dat de snelheid tot 0 kbps daalt. Broadband Internet geeft bij Chello enkel aan dat zij over een netwerk beschikken dat dit zou moeten kunnen leveren. Er wordt niet vermeld dat Chello deze mogelijk 'helaas' (nog) niet biedt." De Reclame Code Commissie behandelt de klacht op de zitting van 7 november. De klacht is koren op de molen van de Consumentenbond. De bond heeft dinsdag overleg gevoerd met het kabelbedrijf. Een van de afspraken is dat UPC uiterlijk 1 december met een nieuwe beschrijving van haar internetdienst komt. Hierin zal duidelijk worden gemaakt dat UPC snel internet kan leveren, maar dat de werkelijke snelheid afhangt van meerdere factoren. Reclame-uitingen zullen worden aangepast aan de nieuwe dienstomschrijving.