Door een technische storing, die maandagmiddag begon, ondervonden @Home-klanten in de zuidelijke provincies problemen met hun internet- en telefoonverbinding. Ook in Groningen, Drenthe en Overijssel hadden abonnees last van de storing. In totaal konden door de storing ruim 50.000 modems niet online komen, zo meldt @Home.

"De technische storing vond plaats in het systeem dat 'leases' verstrekt voor ip-adressen. Door een dergelijke lease wordt het ip-adres van een klant in feite elke week ververst. De storing heeft tot gevolg dat nieuwe leases voor ip-adressen niet werden uitgegeven, waardoor klanten dus niet meer konden internetten en bellen", aldus de provider.

Technici van @Home hebben de hele nacht gewerkt om de storing te verhelpen. Dinsdagmorgen waren de problemen voorbij.

Volgens @Home-woordvoerder Jeroen Brouwers zijn er relatief weinig klachten over de storing binnengekomen. "We hebben erg snel alle communicatiemiddelen ingeschakeld die wij hebben: melding op onze portal van @Home, melding van de storing op essentkabel.com, op InfoTV (tv-kanaal van @Home waarop wij informatie kwijt kunnen) en melding bij regionale en landelijke media." Al dit soort zaken heeft het aantal klachten beperkt, aldus Brouwers.