De problemen over het vaste telefonienetwerk dat loopt via de kabelinfrastructuur van UPC zijn voorbij. Na een dag vol meldingen van een groot deel van de UPC-telefonieklanten met problemen konden zij iets na 00.00 uur vannacht allemaal weer bellen via de vaste lijn.

Het hele verzorgingsgebied met in totaal 900.000 telefonieklanten is getroffen. “Daarvan hebben we uiteindelijk tienduizenden meldingen gehad van klanten waarbij bellen over de vaste lijn op de een of andere manier niet goed werkte. Een significant aantal Iets na twaalven konden we het sein brandmeester geven en werkt alles weer naar behoren”, meldt UPC-woordvoerder Ronald Sutmuller aan Webwereld.

Complexe storing duurt een dag

UPC spreekt van een complexe technische storing. Sutmuller: “Hoewel alle andere diensten over de kabelinfrastructuur er geen last van hadden, zowel digitaal, internet als video on demand werkten gewoon, bleek het een complexe technische storing. We hebben de tijd moeten nemen voordat het platform echt stabiel was.”

Klanten die nog steeds problemen ondervinden krijgen het advies van UPC om de stekker van hun modem een minuut van het stroom te halen. Mocht ook dat niet werken kunnen zij bellen met de klantenservice.