Net als World Online in Nederland ging het internetbedrijf met veel tamtam naar de beurs. Maar de Duitsers zijn voorzichtiger. Op de eerste beursdag van T-Online gaat de internetaanbieder tegen de trend van dalende koersen in. Tegen het middaguur kon het aandeel een winst van bijna vijf euro noteren. De inschrijving op de emissie T-Online, nu genoteerd op de Neuer Markt, was meer dan twintig keer overtekend. Aanvankelijk verwachtten analisten dat de introductieprijs van het aandeel tussen de 35 en 50 euro zou liggen. Later werd die marge echter al verlaagd naar 26 tot 32 euro. Afgelopen zaterdag maakte de internetaanbieder bekend dat de uitgiftekoers op 27 euro komt te liggen. Moederbedrijf Deutsche Telekom heeft bewust de onderkant van de marge gekozen in de hoop dat een lage uitgiftekoers de handel in het aandeel zal stimuleren. Daarnaast zijn de ontwikkelingen op de Amerikaanse effectenbeurzen ook van invloed geweest op de uitgiftekoers. Winst T-Online is Europa's grootste internetprovider. Zestig procent van de Duitsers denkt dat met het aandeel winst te behalen valt. Met deze cijfers bekleedt T-Online een goede tweede plaats in het rijtje 'meest populaire IPO's (Initial Public Offering)'. Siemens staat met de recente introductie van Infineon Technologies op de eerste plaats. Deutsche Telekom hoopt dat vooral particulieren in het avontuur van T-Online stappen. Reden voor het bedrijf de aandelen gelijkmatig te verdelen. De ene helft gaat naar institutionele beleggers, de andere helft naar de particuliere belegger. Met de beursgang haalt DT het bedrijf zo'n 2,7 miljard euro op.