Dat schrijft de Financial Times. Een aantal oude klanten van Boo.com heeft een mailtje ontvangen van Fashionmall.com, een online modewinkel uit New York. Dit bedrijf nam na het faillissement van de vorig jaar met veel bombarie geïntroduceerde online verkoper van (sport-)kleding de merken, domeinen en content van Boo.com over. Op het klantenbestand kan Fashionmall.com echter geen enkele aanspraak maken, zo stelt curator KPMG. "Die hebben we niet verkocht, om de simpele reden dat dat niet mag", zo zegt een woordvoerder van KPMG in de Britse zakenkrant. Fashionmall spreekt het verhaal van de accountants tegen. Volgens directeur Ben Narasin is het gebruik van een deel van het klantenbestand specifiek vastgelegd in het koopcontract. Fashionmall.com heeft volgens hem recht op het gebruik van een bestand met zo'n 50.000 namen uit het totaal van 350.000 ex-klanten. Het zou gaan om de klanten die expliciet hebben ingestemd met het ontvangen van informatie door derden. "Men denkt dat wij het gehele klantenbestand hebben overgenomen, maar dat is een misverstand", zo zei Narasin. KPMG heeft inmiddels het Londense kantoor van het internationale advocatenbureau Freshfields in de arm genomen om de zaak uit te zoeken. Vorige week maakte Cnet bekend dat ook van een aantal andere failliete e-tailers, zoals Toysmart en Craftshop.com, de klantenbestanden zijn doorverkocht. De mislukte dot-combedrijven proberen met de verkoop van zeer gewilde klanteninformatie hun schulden af te betalen. Het zou gaan om telefoon- en creditcardnummers, adressen en koopgedrag. Privacywaakhonden zijn fel gekant tegen deze praktijk.Eerdere relevante berichten: Doek valt alsnog voor Boo.com: faillissement (18 mei 2000) Boedel Boo.com gekocht door Britse ondernemer (29 mei 2000) Speelkwartier voorbij voor online speelgoedzaken (23 mei 2000)