Dit wordt duidelijk uit recente cijfers van het Londense bureau Point Topic. In opdracht van het DSL Forum becijferden de Engelsen dat er aan het einde van het derde kwartaal in ons land ruim 250.000 dsl-aansluitingen waren. KPN neemt hiervan 169.000 aansluitingen voor zijn rekening. Het telecombedrijf heeft hiermee 68 procent van de markt in handen. De rest van de markt wordt verdeeld door concurrenten als BaByXL en BBned. Arthur van den Ende – commercieel directeur van BBned – wil niet zeggen hoeveel aansluitingen zijn bedrijf voor zijn rekening neemt. "Dat lijkt me ook niet zo interessant. Een 8 Mbit-aansluiting van ons is immers niet te vergelijken met een light-pakket van KPN. In absolute aantallen winnen wij het toch niet." BBned richt zich voornamelijk op de zakelijke markt. Van den Ende memoreert successen als het aansluiten van 1500 Nederlandse IBM-thuiswerkers op zijn breedbandnetwerk. Verder zit het via providers als XS4ALL en Cistron aan de bovenkant van de consumentenmarkt. Met de 169.000 aansluitingen aan het eind van het derde kwartaal is KPN overigens niet marktleider in de gehele breedbandmarkt in Nederland. Chello had toen namelijk 289.000 abonnees op zijn kabelinternetdienst. Update, 16 december 15:00 uur: In een eerdere versies werd een afwijkend percentage genoemd als gevolg van het feit dat de dsl-abonnees in België werden meegeteld.