Naast de overname van het belang in HCCnet heeft HCC ook PromoTime gekocht, de grootste uitgever van games-tijdschriften in Nederland. Hiermee haalt de computerclub bladen binnen als PC Zone, Playnation en Gamequest, waarmee HCC naar eigen zeggen in staat is om jongeren sterker aan zich te binden. HCCnet was een gemeenschappelijk eigendom van HCC en KPN. Recent kwamen HCC en KPN nog in conflict over hun provider. Inzet was het aanbieden van ADSL. HCC wil naast Mxstream van KPN ook met andere breedband-aanbieders in zee gaan. Aanleiding was de plotselinge prijsverhoging van Mxstream. Nu hoeft HCC echter geen rekening meer te houden met KPN. "Het volledige eigendom van HCCnet stelt ons in staat om maximale invloed te hebben op de manier waarop we internetdiensten aanbieden aan onze leden", zo zegt Ronald van Rooden, directeur van HCC. "De recente conflicten rondom Mxstream geven goed aan dat onze belangen niet altijd parallel liepen." Hoeveel geld HCC heeft betaald aan KPN is niet bekendgemaakt. KPN was voor 70 procent eigenaar van HCCnet. Van Rooden spreekt wel van een `zeer aantrekkelijke deal'. Het bedrag dat KPN begin 2000 aan HCC betaalde voor het gebruiken van de adresgegevens van de HCC-leden zou aanzienlijk hoger zijn dan het bedrag dat nu eventueel retour gaat.

Gamebladen

Het binnenhalen van de bladen van PromoTime past binnen het plan van HCC om in de nabije toekomst een `gedifferentieerd lidmaatschap' in te voeren. Nu nog ontvangt elk lid van HCC verplicht en automatisch ComputerTotaal, dat – evenals WebWereld - uitgegeven wordt door IDG. Vanaf volgend jaar krijgen leden meer keus. Naast ComputerTotaal voor de computerhobbyist en de gamebladen voor de jongeren moeten er nog drie bladen bijkomen, zo zegt Van Rooden: onder meer voor het computerende gezin en de senior. Deze bladen zullen door IDG worden uitgegeven. IDG-directeur Raimon Gort zegt ingenomen te zijn met de verwerving van zowel PromoTime als HCCnet. IDG blijft volgens hem de komende vijf jaar de `enige contentleverancier' van HCC, zowel op het gebied van bladen, online en cd-roms. Hoe de titels van PromoTime in het nieuwe contract tussen HCC en IDG precies worden verwerkt is op dit moment nog niet bekend. HCC en IDG onderhandelen nog over de details. PromoTime was voor 51 procent in het bezit van KPN. KPN koopt eerst de overige 49 procent van de huidige eigenaar (de familie de Vries), waarna de volle 100 procent in handen van HCC komt. Het verkopen van de belangen in PromoTime maakt voor KPN onderdeel uit van het afstoten van niet-kerntaken. Update, 11:35 uur:Nieuwe informatie is toegevoegd, onder meer de reacties van Ronald van Rooden en Raimon Gort.