Volgens KPN ligt de overname van de drie narrowcasting bedrijven voor de hand. Uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders zou blijken dat consumenten steeds minder goed zijn te bereiken via de traditionele media. KPN verwacht met narrowcasting in het aldus ontstane gat te springen.

Narrowcasting kan bedrijven volgens KPN in staat stellen om klanten te informeren en te beïnvloeden op het moment dat ze op het punt staan om iets te kopen. In de praktijk gebeurt dat bijvoorbeeld door het ophangen van schermen met reclameboodschappen in winkels en publieke ruimtes.

Overigens gebruiken winkels de betreffende schermen niet alleen voor de promotie van hun producten. Zo zette de filiaalchef van een Albert Heijn in Dordrecht de schermen van het bedrijf eYe-Display in om de foto van een winkeldief te tonen.

"De overname van de drie bedrijven past in de ambitie van KPN om marktleider op het gebied van narrowcasting te worden en de volledige ict-keten te leveren, integreren én beheren: van bedrijfsapplicaties tot en met de onderliggende communicatie-infrastructuur", stelt Henjo Groenewegen, directeur Zakelijke markt van KPN.

Welk bedrag er met de overnames is gemoeid, heeft KPN niet bekendgemaakt.