KPN legt ongeveer 13 miljoen euro neer voor de klanten. Dat is ruim tweehonderd euro per abonnee. Volgens Tiscali zal de overname geen gevolgen hebben voor de klanten: de instellingen en voorwaarden blijven hetzelfde.

Begin juni werd al bekend dat KPN en Tiscali met elkaar in gesprek waren over de overname van de Tiscali-abonnees die gebruikmaken van het KPN-netwerk.

De laatste tijd probeert Tiscali voornamelijk abonnees voor zijn eigen adsl-netwerk te werven. Tiscali-klanten die gebruikmaken van het KPN-netwerk, krijgen twee rekeningen. Bovendien dreigden deze Tiscali-abonnees bij nieuwe diensten (bellen via internet, adsl2+) tussen wal en schip te vallen.

Met de overname van de Tiscali-abonnees hoopt KPN zijn positie op adsl-markt te versterken. In oktober 2004 nam KPN-dochter XS4ALL al ruim vijfduizend abonnees van internetaanbieder Cistron over. In februari nam KPN het klantenbestand van Freeler over.