Het telecombedrijf wil de verkopen van de internet- en ip-telefoniedienst geleidelijk weer opvoeren, van 5000 tot 6000 aansluitingen per week nu, tot 8000-9000 aansluitingen per week na de zomer.

Hierbij stelt KPN dat dienstverlening niet mag lijden onder de toename van het aantal nieuwe aansluitingen. Een van de verwijten die KPN eerder kreeg over Internetplusbellen was dat het niet voorbereid was op de grote belangstelling die ontstond voor Internetplusbellen.

De langdurige problemen rond Internetplusbellen kostten KPN in het eerste kwartaal van dit jaar nog zo'n 25 tot 30 miljoen euro. Het bedrijf verwacht dit bedrag ook het tweede kwartaal nog kwijt te zijn. Daarna zal het effect minder zijn, zo meldt het bedrijf. KPN verwacht dat de kosten geen negatieve gevolgen hebben voor het bedrijfsresultaat in 2007

KPN verhoogt met ingang van 1 juli de kosten van de klantenservice weer naar het normale tarief. Eerder verlaagde KPN onder druk de kosten omdat veel klanten lang in de wachtrij stonden voordat ze geholpen werden. "Nu de problemen onder controle zijn, zal vanaf 1 juli voor telefoontjes naar de klantenservice weer het normale tarief gelden", aldus KPN