De storingspagina van KPN maakt op dit moment melding van meerdere, lokale storingen. Dit betreft dan internetverbindingen en ook telefonie en interactieve tv van deze aanbieder. Het officiële webcareteam van het telecombedrijf laat aan klanten weten dat er "momenteel een vermoedelijke landelijke storing gaande" is.

KPN onderzoekt het probleem. Diverse gebruikers melden nu dat het zou gaan om een mankement aan de DNS-servers van KPN. Veel van de meldingen, ook over de vermeende DNS-oorzaak, verwijzen naar AlleStoringen.nl wat zich juist baseert op meldingen van eindgebruikers.

De storing lijkt om 11:45 uur te zijn begonnen.

Update:

Verduidelijkt dat het om een internetstoring gaat. Dit kan dan ook KPN's telefoniedienst via internet (VoIP) raken.

Update 13:30 uur:

Inmiddels vermeldt KPN op zijn storingspagina dat de eerder als los ingevoerde internetstoringen in Roosendaal, Breda en Geleen zijn opgelost. Dit geldt echter nog niet voor de om 11:00 uur begonnen internetstoring voor "diverse regio's". Die heeft nog de status oranje (in plaats van rood of groen).

"Mogelijk dien je na de storing de KPN Experia Box uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken", deelt KPN mee bij die storingsmelding. Het is echter nog niet bekend wanneer deze storing is opgelost. KPN's webcareteam op Twitter is nu bijna een uur (sinds 12:32) stil.

Update 13:59 uur:

KPN meldt op zijn storingspagina dat de internetstoring in "diverse regio's" inmiddels is opgelost. Als eindtijd hiervoor valt ineens 12:30 uur te lezen, terwijl dat tijdstip eerder nog niet daar te zien was. Het is ook nog niet bekend wat de oorzaak was.

Update 14:07 uur:

Een woordvoerster van KPN bevestigt dat de storing nu is opgelost. Zij spreekt niet van een 'landelijke' storing, maar wel van een verstoring in meerdere gebieden. "Maar dat wil niet zeggen dat heel die regio's plat lagen." Zij bevestigt ook dat de oorzaak schuilt in de DNS-servers (Domain Name System) van KPN, maar kan daarover geen details verstrekken.