SNT is naar eigen zeggen één van de grootste dienstverleners op het gebied van klantbeheer in Europa. KPN had via een van zijn dochterbedrijven al een belang van 50,78 procent in dit bedrijf. Volgens KPN heeft zijn overnamebod verband met `de voorgenomen herstructurering van zijn activiteiten op het gebied van klantrelatiebeheer'. In het verleden heeft KPN grote delen van zijn klantenbeheer aan SNT uitbesteed. "Het terughalen van een deel van onze belangrijkste klantcontacten, past in ons streven de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren", zegt Eelco Blok, lid van de raad van bestuur van KPN. SNT is nu ook verantwoordelijk voor de telefonische informatiediensten. Deze wil KPN, samen met de conference call-afdeling, opnieuw bundelen met de KPN-activiteiten. Activiteiten die niet tot de kern-taken horen, zoals callcenterdiensten en marktonderzoek, zullen in de loop der tijd worden afgestoten. KPN verwacht geen problemen voor de transactie en denkt binnen twee weken volledige overeenstemming te hebben bereikt over het voorgenomen bod. Hierna zullen de leden van de raad van bestuur en raad van commissarissen formeel aftreden. Zij blijven wel aan SNT verbonden als adviseurs. De overname heeft volgens KPN geen directe consequenties voor de werkgelegenheid bij SNT. Het huidige herstructureringsprogramma van SNT zal wel worden voortgezet.