Volgens het bedrijf krijgen sommige klanten door de groei te maken met lange wacht- en levertijden. "In 95 procent van de gevallen verloopt de aanvraag probleemloos, maar bij 5 procent gaat er iets niet helemaal goed en blijft de afhandeling onder de normen die KPN hanteert", aldus KPN.

Om de dienst te verbeteren kunnen klanten de helpdesk bellen voor een gereduceerd tarief van 1 cent per minuut indien de wachttijden lang zijn. Marinus Potman woordvoerder van KPN laat tegenover Webwereld weten dat het bedrijf ernaar streeft om alle klanten binnen enkele minuten te helpen.

KPN zal tevens de capaciteit van de telefonische klantenservice verdubbelen en wordt er een speciaal klantenteam ingezet om complexe klachten te begeleiden. Mensen krijgen dan een persoonlijke begeleider toegewezen. "Tevens kunnen mensen op de site volgen hoe hun proces verloopt", aldus Potman.

Het afgelopen jaar werden gebruikers van internetplusbellen regelmatig getroffen door storingen. In de maanden juni en augustus is dit zelfs zes maal voorgekomen.