Dat zei financieel directeur Maarten Henderson maandagochtend bij de presentatie van de jaarcijfers van KPN. Aan het eind van 2002 had KPN een marktaandeel van 29 procent op de markt voor adsl en kabel. De kabelaanbieders hebben op dit moment nog altijd het grootste marktaandeel in Nederland. KPN heeft 310.000 adsl-abonnees. Aan het eind van dit jaar moeten dat er 600.000 zijn. Het overgrote deel van de adsl-abonnees zit bij de 'eigen' providers XS4ALL, Planet Internet en Het Net. Slechts een klein percentage neemt een adsl-abonnement via een andere internetaanbieder.

WiFi

Daarnaast is KPN van plan om zich op de markt voor draadloos internet te begeven. "We gaan kijken of we onze wlan-activiteiten kunnen uitbreiden naar openbare hotspots in Nederland", aldus bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer. Ook T-Mobile wil in Nederland toegangspunten tot draadloze netwerken opzetten. Volgens Henderson is KPN op dit moment 'nog aan het bekijken' hoe de WiFi-activiteiten vorm moeten krijgen. "Hoe kunnen we er geld mee verdienen? Kunnen we ervoor zorgen dat het veilig wordt? Gaan we met iemand samenwerken? Dat zijn vragen die we eerst willen beantwoorden", aldus Henderson.