De Internetkrant is deze week voor het eerst verspreid in Amsterdam en Zwolle. Dit gebeurde huis aan huis, vergezeld van Hema-, Megapool en Etos-folders. De redactie zet de krant neer als `het stratenboek voor de digitale snelweg'. Het idee is simpel: een kleurenkrantje boordevol tips voor leuke sites. Achter het project zit Multimedia Services, normaal alleen verantwoordelijk voor mediaprojecten voor andere partijen. "Dit is het eerste project voor onszelf", zo zegt Ilja Hony, een van de initiatiefnemers van De Internetkrant. Het eerste nummer is een daverend succes, zo zegt Hony. De eerste drie dagen zou de bijbehorende site al vijftigduizend pageviews hebben gegenereerd. Ook sturen de mensen volgens Hony veel tips door. Bovendien zou er veel interesse van adverteerders zijn. In het eerste nummer staan twee paginagrote advertenties van Chello en Apple. De oplage van het volgende nummer wordt vergroot van vijfhonderdduizend naar anderhalf miljoen. Behalve in Amsterdam en Zwolle zal de krant dan ook in Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Groningen worden bezorgd, aldus Hony. Om een en ander te kunnen bekostigen, zijn advertenties echter niet genoeg. Vandaar dat in het komende nummer van De Internetkrant ook gesponsorde tips komen. Dertig van de 120 tips zullen commercieel van aard zijn. De druk- en verspreidingskosten van nummer twee zullen volgens Hony 250.000 euro bedragen. Of de krant hierna ook de stap naar andere steden waagt, is nog niet duidelijk. "Het gaat nu allemaal al snel genoeg", aldus Hony.