Bij de Albert Heijn en Aldi staan de computers tussen de hagelslag en de zakken chips. En de apparaten worden tegen concurrerende prijzen aangeboden in vergelijking met gevestigde computerwinkels. Uit een onderzoek van Computer!Totaal blijkt dat de pc's zoals die door Albert Heijn en Aldi aangeboden worden, kwalitatief goed zijn. Echter, opvallende afwezige bij de Aldi-pc is een goedwerkende helpdesk. Aldi heeft de helpdesk uitbesteed aan Tronex, een groothandel in retourgoederen. De redactie van Computer!Totaal kreeg het niet voor elkaar de helpdesk te bereiken. Deze helpdesk is in principe alleen bereikbaar via een 0900-nummer (à 50 cent per minuut). Een woordvoerder van Aldi bevestigt dat er problemen zijn met de helpdesk. "Door de grote drukte is het nummer nauwelijks bereikbaar. Maar als mensen naar ons hoofdkantoor bellen krijgen ze een alternatief nummer", zegt de woordvoerder. De woordvoerder benadrukt dat dit alternatieve nummer (053-5381920) alleen gebruikt mag worden in geval van extreme drukte. Overigens kreeg de redactie van WebWereld het niet voor elkaar iemand op dit nummer te bereiken. Albert Heijn
Albert Heijn heeft –net als Aldi- de service uitbesteed aan de fabrikant van de pc: Fujitsu Siemens. Het bedrijf biedt een onbeperkt gebruik van de helpdesk (à 22 cent per minuut) en standaard 1 jaar pick up&return-garantie. De redactie van Computer!Totaal ondervond geen problemen met de helpdesk van Fujitsu Siemens. Meer informatie en testresultaten van de twee pc's is te vinden op Computertotaal.nl.