De omzet in het derde kwartaal bedroeg 1,58 miljard dollar. Dat is 19 procent meer dan in dezelfde periode in het jaar daarvoor. Zonder de websites uit het advertentienetwerk kwam de omzet niet hoger dan 1,12 miljard dollar. Analisten hadden echter gerekend op 1,14 miljard dollar.

Vorige maand waarschuwde Yahoo al dat de omzet aan de lage kant zou uitvallen omdat de advertentie-inkomsten in de sectoren auto's en financiële diensten afnemen. Toen werd nog een kwartaalomzet verwacht tussen de 1,11 miljard en 1,22 miljard dollar. In het tweede kwartaal stelde Yahoo analisten ook al teleur.

In het derde kwartaal zag Yahoo de winst dalen 253,8 miljoen dollar vorig jaar tot 159 miljoen dollar.

Alle ogen zijn nu gericht op het nieuwe advertentieplatform Project Panama dat nu van start gaat. Het bedrijf wil met Panama de advertentie-inkomsten verhogen door middel van het verbeteren van de advertentiemogelijkheden met onder meer rich-media advertenties. Ook wil Yahoo meer doen op de mobiele markt, omdat de vraag naar mobiel internet en mobiele diensten snel groeit, aldus Yahoo-topman Terry Semel.

Voor het hele jaar rekent Yahoo op een omzet tussen de 4,5 miljard en 4,6 miljard dollar. Dit was eerder tussen de 4,6 miljard en 4,85 miljard dollar. De omzet in het vierde kwartaal wordt geraamd op 1,15 en 1,27 miljard dollar.