Het gaat om een storing bij alle kaartautomaten in Nederland, bevestigt woordvoerder Eric Trinthamer tegenover Webwereld. Reizigers kunnen momenteel geen saldo meer laden op hun ov-chipkaart. Saldo dat nog op de kaart zit werkt wel gewoon bij het in- en uitchecken. Momenteel kan er alleen nog worden opgeladen bij supermarkten of automaten in de bus, tram en metro.

Volgens de woordvoerder duurt dat niet lang. "Volgens onze technische dienst gaat het om een bekende storing. De storingscode is bekend en zij weten waar dit vandaan komt. De prognose is ongeveer een uur", aldus de NS-woorvoerder.

Reizigers worden door de NS aangeraden om in de tussentijd losse kaartjes te kopen bij de kaartautomaten op het station. Vorig jaar bleek een update aan het netwerk de veroorzaker van een storing die uiteindelijk circa 3,5 uur duurde.

Update: De NS meldt dat de storing is opgelost. Deze heeft uiteindelijk ongeveer 75 minuten geduurd. Details of de oorzaak ontbreken nog.