UPC heeft last van een landelijke storing waardoor een groot aantal klanten geen e-mail kunnen versturen of ontvangen. De verbindingsproblemen gelden voor de mail die wordt verstuurd met Mijn UPC op de pc en voor het mailverkeer via UPC Webmail. Het bedrijf laat weten de veroorzaker te hebben gevonden en verwacht dat e-mailen in de loop van vandaag weer kan.

“De storing is woensdagochtend veroorzaakt door een niet functionerende mailserver. Dat heeft landelijke gevolgen gehad. Sommige klanten hebben hier last van, anderen weer niet. UPC heeft hard gewerkt aan een oplossing en na het vinden van de kapotte server zien we inmiddels verbeteringen", aldus persvoorlichter Maaike Scholten van UPC in een reactie.

'Gebrekkige informatie'

UPC geeft geen antwoorden op vragen waar de problemen zich precies afspelen. Ook wil het bedrijf niet kwijt hoeveel klanten er gebruik maken van de getroffen dienst. Op Twitter stromen de klachten ondertussen binnen van klanten die momenteel last hebben van de storing en klagen over de gebrekkige informatie. Het storingsbericht op de website van UPC is nog ongewijzigd.

Inmiddels duren de problemen al meer dan 24 uur. UPC stelt dat het mailnetwerk, ondanks de zichtbare verbeteringen, nog traag op gang komt. Scholten: “Klanten kunnen daardoor nog nu nog problemen ondervinden bij het gebruik van hun e-mail. Wij verwachten dat alle problemen in de loop van vandaag zijn opgelost." Een tijdstip kan het bedrijf daar nog niet aan hangen.