Dat verklaarde het online reisbureau vrijdag bij de presentatie van de resultaten over de eerste negen maanden van het jaar. Lastminute leed in de periode tot en met september een verlies voor belastingen, rente en afschrijvingen van 53,5 miljoen euro (33,6 miljoen Britse pond). In dezelfde periode vorig jaar Lastminute nog een verlies van 60,7 miljoen euro. Het negatieve kwartaalresultaat kwam uit op 9,11 miljoen euro. Het was het vierde opeenvolgende kwartaal dat het verlies werd teruggebracht. De totale waarde van de transacties die in de eerste negen maanden via Lastminute zijn verricht bedroeg 197,7 miljoen euro. Dat was 3,6 keer zo veel als in de vergelijkbare periode vorig jaar. In totaal werden 806.000 artikelen verkocht, tegen 313.000 vorig jaar. De omzet steeg van bijna 6 miljoen euro tot 29,3 miljoen euro. De reisbranche heeft volgens Lastminute duidelijk een klap gehad van de terreuraanslagen in de Verenigde Staten op 11 september. Maar Lastminute heeft die trend naar eigen zeggen kunnen ontduiken door zijn brede productassortiment. Lastminute verkoopt naast reizen en vliegtickets ook bijvoorbeeld kaarten voor theater of sportwedstrijden. "We blijven op schema om binnen twee kwartalen een operationele winst te boeken in Groot-Brittannië en Frankrijk", zo zei bestuursvoorzitter Allan Leighton in een toelichting. Lastminute ging onlangs, na enkele malen uitstel, ook in Nederland van start. Het bedrijf is verder onder meer actief in Duitsland, Zweden, Italië en Spanje.