Lastminute.com biedt een scala aan producten, maar is vooral bekend om haar reisaanbiedingen. Tegen bodemtarieven kunnen op het laatste moment vliegtickets, hotelkamers en pakketreizen worden geboekt. Alles via een gestroomlijnde website, met een forse supportafdeling die vragen van klanten per ommegaande beantwoord. Naast reizen verkoopt Lastminute.com theatertickets, etentjes en cadeauartikelen. Het bedrijf is al actief in thuisland Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland en Frankrijk. Plannen voor sites in België en Australië zijn vergevorderd. Met haar Nederlandse site, die dinsdagavond tijdens een bijeenkomst voor internetondernemers werd aangekondigd door Lastminute.com-topman Tom Virden, is Lastminute.com de eerste internationale reissite van formaat met een Nederlandse vestiging. Amerikaanse bedrijven als Expedia.com, TheTrip.com en Travelocity.com blijven vooral gericht op de lokale markt. Binnen Nederland timmeren vooral Elmar Reizen en ATP Online aan de weg. Lastminute.com wordt een geduchte concurrent. Het reserveringssysteem is gebruiksvriendelijker en uitgebreider dan de systemen van de Nederlandse marktspelers. Lastminute.com werd begin 1998 opgericht door twee jonge netondernemers, de site ging in oktober van dat jaar online. France Telecom, Deutsche Telekom en Intel zijn onder de eerste financiers. Lastminute.com ging drie maanden geleden naar de beurs, dat leverde 200 miljoen dollar op. Dat geld wordt gebruikt voor forse internationale uitbreiding en advertentiecampagnes.Eerdere relevante berichten: World Online bestelt backbone en biedt lastminutes (23 maart 2000) KPN start samen met Travel Unie Nederlandse reisportal (20 maart 2000)