Het programma op dinsdagochtend werd gedomineerd door web 2.0 sterren uit Silicon Valley.

"Advertising werkt alleen als het onderdeel is van de experience van de gebruiker", aldus Dan Rose van Facebook, dat inmiddels 57 miljoen bezoekers telt waarvan de helft dagelijks terugkomt. "Je kunt geen persoonlijke 'identifiers' delen met adverteerders, dat is een vuistregel."

Niettemin heeft Facebook twee fouten gemaakt met Beacon, aldus Rose. "We hebben niet genoeg geluisterd naar gebruikers. Ze kregen het gevoel dat ze te weinig controle hadden. Ten tweede hebben we niet goed uitgelegd wat Beacon is".

Een veelgehoorde klacht is dat er weinig vernieuwends gebeurt momenteel. Kevin Rose, oprichter van Digg, verwacht dat er een golf van nieuwe spannende bedrijfjes ontstaat zodra de lock-ups aflopen van de eerste web2.0 ondernemers. Mensen zoals Joshua Schachter van del.icio.us verkochten hun bedrijf aan grote bedrijven - in Schachters geval aan Yahoo - en zijn contractueel nog een tijd aan die bedrijven gebonden. Volgens Rose bruist juist die generatie van de ideeën.

Evan Wiliams, oprichter van Blogger en Twitter, legde uit hoe Twitter is ontstaan uit het idee om iets waardevols te creeëren door minder features te gebruiken. Het startpunt was daarom de interface voor een sms'je, en niet het web.

Who is who op LeWeb: (foto's van Flickr)

Dan Rose van Facebook

Kevin Rose, ceo van Digg.com

Mike Arrington, oprichter Techcrunch

Robert Scoble (links), voormalig Microsoft blogger, nu werkzaam bij Podtech

Jason Calacanis, oprichter Weblogs Inc (Engadget), voormalig AOL

Tariq Krim, oprichter van Netvibes