In navolging van sites als Facebook is de homepage van LinkedIn vooral sterk vereenvoudigd en van toeters en bellen verlost, zo meldt VentureBeat.

Relevant nieuws

De vernieuwde homepage is vooralsnog alleen toegankelijk voor leden die zijn ingelogd. Zij kunnen bijvoorbeeld zien welke vragen de mensen uit hun netwerk aan LinkedIn stellen of welke andere sociale netwerken zij bezoeken, zoals Myspace. Begin volgend jaar volgt er een nieuwsdienst met koppen van 10.000 sites en blogs, die relevant voor de gebruiker zijn.

In samenwerking met partner Business Week is een dienst ontwikkeld, waardoor gebruikers kunnen zien over welke LinkedIn-vrienden of hun bedrijven is geschreven in dit tijdschrift. Ook kunnen Business Week-artikelen naar vrienden worden gestuurd, zodat zij deze zien zodra zij inloggen op LinkedIn.

Kalender

Vorige maand kondigde LinkedIn al een 'Intelligent Applications' (InApps)-programma aan, als onderdeel van Googles ontwikkelplatform Open Social. Gebruikers kunnen modules op hun site plaatsen, zoals een kalender met relevante data op hun vakgebied. Deze kalender wordt samengesteld aan de hand van het gebruikersprofiel en toont ook andere leden die bijvoorbeeld naar dezelfde bijeenkomsten gaan.

Fortune 500

LinkedIn hoopt met deze veranderingen het online centrum voor zakelijk netwerken te worden en meer uit het omvangrijke klantenbestand te halen. Volgens LinkedIn is tenminste één leidinggevende van alle bedrijven uit de Fortune 500 lid van de dienst. In totaal zijn er nu ruim 16 miljoen geregistreerde gebruikers en het klantenbestand groeit naar eigen zeggen met één miljoen nieuwe leden per maand.