Air France, American Airlines, British Airways, Continental Airlines, Delta Air Lines en United Air Lines volgen het voorbeeld van de auto-industrie: het opzetten van een online marktplaats. Door de inkoop van goederen en diensten via internet te doen, moet veel geld kunnen worden bespaard. Op jaarbasis zal op deze manier 32 miljard dollar omgaan via de site. Financiële details zijn niet bekendgemaakt, behalve dat de zes initiatiefnemers alle een even groot aandeel krijgen. Het nieuwe bedrijf wordt gevestigd in de VS. Vliegtuigbouwer Boeing brengt ondertussen internet de lucht in. De fabriek zet een nieuwe dienst op – Connexions by Boeing – die aan vliegmaatschappijen wordt verkocht. Hiermee is het voor passagiers mogelijk om via de satelliet op hoge snelheid te internetten. Reizigers kunnen hun laptop inpluggen in het systeem van het vliegtuig en zo surfen en e-mailen. De kosten zullen ongeveer gelijk zijn aan die van het gebruik van mobiele telefoons in vliegtuigen. Later wordt de dienst uitgebreid voor mensen die geen laptop of ander internetapparaat bij zich hebben. Er zullen dan internetapparaten in de stoelen worden gemonteerd. De maximumsnelheid voor dataverkeer is 5 Mbits voor downloaden en 1,5 Mbits voor uploaden. De dienst is in eerste instantie alleen voor Amerikaanse maatschappijen beschikbaar, vanaf eind 2001. Eerder kondigden Lycos (in samenwerking met Inflightonline.com) en [email protected] ook diensten aan voor het aanbieden van internet in vliegtuigen.Eerdere relevante berichten: Lycos koopt gamebedrijf en biedt internet in het vliegtuig (24 november 1999) Ook VW begint B2B-site voor auto-onderdelen (13 april 2000)