CORRECTIE: In Los Angeles dreigt een rechtszaak tegen een peuter van 22 maanden. Veronica Sams heeft de boosheid gewekt van de uitgever Archie Comics, omdat haar website ( Veronica.org) de naam draagt van één van de heldinnen uit de tienerstrip Archie & Friends. De domeinnaam www.veronica.org was een presentje van vader David Sams aan zijn dochter. Archie Comic claimt het exclusieve recht op het gebruik van de naam. Op haar homepage zegt Veronica erg verdrietig te zijn over de houding van Archie Comics. Papa Sams is niet bereid te zwichten voor de druk van de stripverkoper. (Aanvankelijk hebben we gemeld dat deze domeintwist was opgelost. Dat blijkt nog niet het geval – Redactie.) America Online zit zeker een week zonder synoniemenlijst na protesten van Amerikaanse homo's en lesbiennes. Die maakten bezwaar tegen de synoniemen `fruit', `homo' en `fagot' voor de term homoseksueel in het online woordenboek op de AOL-site. De provider heeft zijn excuses aangeboden en heeft zijn thesaurus voorlopig op non-actief gesteld. Samen met de uitgever Merriam-Webster wordt er nu gewerkt aan een homo-vriendelijke versie. De Gay and Lesbian Alliance Against Defamation zegt dat de synoniemen niet hoeven worden geschrapt, maar vindt dat AOL wel moet aangeven dat de gewraakte termen `smadelijk' zijn. @Home – één van de grootste aanbieders van kabel via het Internet in de Verenigde Staten – heeft zijn zinnen gezet op Excite. Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal wil @Home (spreek uit als `at home') de zoekrobot en portal overnemen. Excite zou volgens de krant tegelijkertijd in onderhandeling zijn met zijn grootste rivaal, Yahoo! De kleinere zoekrobot is in 1994 gestart en is geheel volgens de trend van het afgelopen jaar uitgegroeid tot een allesomvattende portal, waar de surfer terecht kan voor allerlei diensten zoals gratis e-mail, advertenties en gepersonaliseerd nieuws. In Nederland, Zweden, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Japan en Australië zijn lokale versies van Excite uit de grond gestampt. The Wall Street Journal vermeldt niet hoeveel geld is gemoeid met een eventuele overname. Lycos mag voorlopig de afbeelding van een zwarte Labrador gebruiken als logo voor zijn zoekdienst, zo heeft de rechter in Boston besloten. Lycos was aangeklaagd door de software-ontwikkelaar Labrador die vond dat de website misbruik maakte van zijn naamsbekendheid. Het bedrijf maakt software waarmee surfers eenvoudiger websites kunnen vinden op het Internet. In een voorlopig vonnis heeft de rechter gezegd dat de soep niet zo heet wordt geheten: Labrador maakt zelf geen gebruik van een hond in zijn logo en op het Internet zijn voldoende andere voorbeelden te vinden van aanprijzingen waarin een labrador de hoofdrol speelt. Voor Lycos komt de uitspraak als geroepen: het bedrijf heeft een reclamecampagne van 25 miljoen dollar rond het logo opgebouwd.