De Europese internetportal Lycos sloot het eerste kwartaal van 2006 af met een omzet van 29,9 miljoen euro. Dat is nagenoeg gelijk aan dezelfde periode vorig jaar (30,0 miljoen euro).

Uit e-commerce en betaalde diensten steeg de omzet met 14 procent tot 11,5 miljoen euro. De advertentie-inkomsten kwamen uit op 8,6 miljoen, tegen 8,7 miljoen een jaar eerder. De rest van de omzet komt uit interconnectie-inkomsten.

In 2005 heeft Lycos te maken gehad met een ingrijpende reorganisatie waarbij bijna een kwart van het personeel eruit is gegaan. Deze reorganisatie lijkt nu effect te hebben. Het moet ervoor zorgen dat jaarlijks 30 miljoen euro aan kosten worden bespaard.

Lycos Europe heeft het eerste kwartaal afgesloten met een verlies van 2 miljoen euro, vergeleken met 8,1 miljoen euro een jaar eerder. "De positieve richting van onze financiële resultaten is vooral te danken aan de kostenreductie", zo stelt Lycos Europe-directeur Christoph Mohn vast.

In het afgelopen jaar heeft Lycos er vijf miljoen actieve gebruikers bij gekregen. 21,6 procent van de Europese internetgebruikers (28,6 miljoen) bezoekt regelmatig een website van Lycos.

Voor het tweede kwartaal verwacht Lycos een omzet te kunnen behalen tussen de 32 miljoen en 34 miljoen euro. Het resultaat kan variëren van twee miljoen euro verlies tot twee miljoen euro winst, aldus Lycos.