Door de overname van Wired Digital zal Lycos zo'n veertig procent van alle Internet-gebruikers bereiken. Lycos was al één van de grootste zoekdiensten. Voor verschillende Europese landen (waaronder ook Nederland) biedt het Amerikaanse bedrijf een lokale dienst aan, met inhoud die specifiek is gericht op het betreffende land. Nu HotBot is ingelijfd, neemt Lycos de tweede plaats in op de mark van zoekdiensten, op gepaste afstand van Yahoo.

Volgens Lycos is de overlap van Lycos- en HotBot-gebruikers niet erg groot: slechts 20 procent. De HotBotter zou de meer ervaren Internetter die opzoek is naar gespecialiseerd computer- en technologienieuws zijn, terwijl de gemiddelde Lycos-gebruiker meer 'mainstream' is.

Op het net wordt door Wired-fans al steen en been geklaagd over de overname. Wired heeft dan ook een cult-status te verdedigen. De papieren uitgave Wired Magazine is toonaangevend en (vooral ) hip. De site Wired News is sinds een jaar of twee een belangrijk online-magazine geweest over al het aan Internet gerelateerde nieuws.

Web Monkey is een veel geraadpleegde site met handleidingen en praktische cursussen voor al dan niet professionele website-ontwikkelaars. Op Suck.com, ten slotte, zijn al jarenlang scherpe commentaren op en columns over media, Internet en cultuur te lezen.

Lycos zegt niet van plan te zijn de inhoud van de Wiredproducten te wijzigen, zoals vele fans vrezen Het bedrijf benadrukt dat alle afdelingen van Wired Digital een status aparte krijgen binnen het groeiende concern. Wel zal er naar hartelust heen en weer worden gelinkt tussen de verschillende Lycos- en Wired-sites.

Voor adverteerders is het brede pakket van diensten dat Lycos aanbiedt, ongetwijfeld ook interessant. Sommige analisten zijn ondertussen echter sceptisch over de deal. Zij vrezen dat Lycos zich als een soort 'megalomane Proctor & Gamble van de informatietechnologie' ontwikkelt met allerlei merken onder zich die elkaar niet versterken en op zichzelf staan.