De man heeft vorig jaar een pc gekocht bij Gateway die het niet goed bleek te doen. De verkoper weigerde volgens de man geld terug te geven of het probleem op te lossen, waarna hij naar de rechter stapte. Volgens de algemene voorwaarden (eula) mag de koper in geval van een conflict de verkoper niet aanklagen. De klant krijgt deze voorwaarden te zien wanneer hij de pc voor het eerst opstart, zo meldt de Sacramento Bee.

Deze voorwaarden heeft de koper nooit kunnen lezen, omdat er problemen waren met het beeld waardoor hij door de ruis de voorwaarden niet kon lezen. Ze zijn dan ook niet op hem van toepassing, beargumenteert de man. Daarnaast heeft hij bij de pc geen afgedrukte versie van de voorwaarden gekregen.

De man heeft naar eigen zeggen maandenlang gebeld en gemaild met het bedrijf, zonder dat hij werd teruggebeld of zonder dat Gateway een passende oplossing aanbood. De aanklager wil net zo lang doorgaan met de juridische strijd totdat hij gewonnen heeft. Rechtsgeleerden geven de man weinig kans gezien de (financiële) middelen die Gateway tot zijn beschikking heeft.