In oktober groeide Bings marktaandeel in de Verenigde Staten volgens comScore naar 9,9 procent. Dat was een maand eerder 9,5 procent. Bings groei gaat ten koste van Yahoo, dat daalt naar 18 procent (-0,8). Google stijgt juist van 64,9 naar 65,4 procent.

Ten koste van Yahoo

Een andere webmeter, StatCounter, laat andere cijfers zien, maar dezelfde trend. Bing is, na een aanvankelijke piek in augustus, langzaam groeiende. Het marktaandeel steeg in oktober naar 8,86 procent, vergeleken met 8,51 procent in september. Ook hier ten koste van Yahoo, niet Google.

Een derde onderzoeksbureau, Net Applications, ziet wereldwijd hetzelfde gebeuren. Bing en Google kruipen omhoog, Yahoo verliest terrein.

In Nederland

In Nederland is Bing nog steeds in bèta, en ontbreken er dus veel functies. Toch heeft de Microsoft-zoekmachine volgens Multiscope in oktober al een bereik gehaald van 22 procent (2.870.000 unieke bezoekers per maand). Google is oppermachtig met een bereik van 98 procent (12.560.000 unieke bezoekers).

Multiscope doet metingen op basis van log-software die op de pc's van panelleden draait. Deze software registreert automatisch welke sites door de panelleden worden bezocht, en stuurt de gegevens naar Multiscope. Er is dus sprake van flinke overlap; websurfers gebruiken zowel Bing als Google.