Directeur Dick Groot voert momenteel gesprekken met mogelijke nieuwe financiers, zo zegt hij tegenover WebWereld. Deze hebben zich gemeld nadat MaxFoodMarket dinsdag totaal onverwacht met de mededeling kwam dat de internetsupermarkt het bijltje erbij neergooide. Dit bleek een gevoelige snaar te raken bij de Nederlandse internetter. Groot ervaart het groot aantal reacties als `een hart onder de riem'. Maar, hoe goed bedoeld ook, aan gratis hosting heeft Groot niet zoveel. "We hebben heel simpel kapitaal nodig." Dit is in het huidige marktsentiment heel erg moeilijk, zo geeft Groot toe. "Niemand durft nog risico te nemen. Anderhalf jaar terug was het nog een heel ander verhaal." Door technische problemen – zoals een slecht functionerende site - heeft MaxFoodMarket volgens Groot acht maanden extra aanlooptijd gehad. "Dat heeft ons genekt." De laatste prognoses waren dat MaxFoodMarket na de volgende zomer winst zou maken. Van commentaren van kenners dat het concept internetsupermarkt in Nederland geen kans zou hebben, moet Groot niks hebben. "Ik geloof er nog steeds heilig in. Het concept is levensvatbaar, we werkten zeer efficiënt, alleen moesten de opbrengsten nog verder omhoog."