De werknemers van Dutchweb hebben hun salaris over de maand december niet uitbetaald gekregen. Ook de maand januari zal niets worden overgemaakt. Om toch nog geld te zien, hebben de medewerkers besloten het faillissement aan te vragen voor de isp. Dit meldt een van de betrokkenen tegenover WebWereld. Volgens een oud-medewerker is er geen zicht op een andere baan voor de medewerkers bij een zusterbedrijf van Dutchweb. "Het was van meet af aan de bedoeling van Dis Europe om Dutchweb kapot te laten gaan. Het enige waar Dis geïnteresseerd in is, zijn de klanten." Naar verluidt heeft Dis bij aanvang 400.000 euro in Dutchweb gestoken. Deze isp werd vorig jaar overgenomen door Dis. Momenteel probeert het telecombedrijf uit Heerenveen de klanten onder te brengen bij dochter Fiberworld. Van een leien dakje gaat dit echter niet. Zo hebben de gebruikers zich inmiddels verenigd op Dwsgebruikers.com. Zij zijn benaderd door SpeedXS en Easy2XS voor een overstap. In een peiling op de site geeft een ruime meerderheid aan te willen overstappen naar SpeedXS. Nog geen 18 procent wil onder de hoede van Dis blijven. Tot overmaat van ramp voor Dis heeft een medewerker van Dutchweb naar eigen zeggen het complete klantenbestand in handen gespeeld van de Rout IT. Deze isp zou ook klanten van Dutchweb benaderen. In totaal gaat het om ongeveer drieduizend klanten (zowel Dutchweb als Dutch DSL) en 1500 domeinen. Dis Europe en Rout IT zijn onbereikbaar voor commentaar. Update, 13:15 uur: Door de vele aanvragen is de site van Dwsgebruikers.com uit de lucht geweest. In de loop van de dag zijn de problemen verholpen. Update, vrijdag 7 januari 10:00: Mark Leer van Easy2XS stelt met nadruk dat het de Dutchweb-gebruikers zijn geweest die deze Easy2XS hebben benaderd, en niet andersom.