Van alle adsl-abonnees die KPN er in de eerste drie kwartalen heeft bij gekregen, koos 52 procent voor ADSL Lite (384/128 kbit per seconde). 43 Procent kies voor ADSL Basic (1024/320 kbit/s), terwijl maar 6 procent ADSL Extra (2048/640 kbit/s) neemt. In het derde kwartaal sloot KPN 96.000 nieuwe adsl-abonnees aan, zodat het totaal aantal adsl-klanten van KPN op 609.000 uitkwam. De telecomaanbieder hoopt nog voor het eind van dit jaar het aantal van 700.000 adsl-aansluitingen binnen te halen. De KPN-providers Planet Internet, Het Net en XS4ALL zijn goed voor 403.000 adsl-aansluitingen. Planet Internet heeft 260.000 adsl-abonnees, Het Net 39.000 en XS4ALL 104.000. Op de internetbreedbandmarkt (inclusief kabel) heeft KPN nu naar eigen zeggen een marktaandeel van 37 procent. Adsl wordt van steeds groter belang voor de omzet van de divisie 'vaste net'. In het derde kwartaal was het aan de toegenomen adsl-inkomsten te danken dat de omzet van deze divisie licht (0,8 procent) steeg.