Via de site staan nog altijd de nodige artikelen aangeprezen, maar de bijbehorende elektronische winkelmandjes zijn sinds enige weken verdwenen. De interactiviteit is hiermee nihil: de klant kan alleen nog het dichtstbijzijnde filiaal zoeken of het bewuste artikel naar iemand anders mailen. De directie van Megapool geeft als reden voor het stopzetten het nieuwe prijsbeleid in zijn winkels. Dit houdt in dat Megapool zijn prijzen aanpast aan de lokale marktomstandigheden. Met andere woorden: als er in een bepaalde gemeente geen concurrent is, zijn de prijzen hoger dan in andere plaatsen. ?Door de lokale verschillen is het niet langer mogelijk met prijzen op internet te verschijnen?, aldus de directie in een officiële verklaring. Met dit ?agressiever prijsbeleid? wil Megapool naar eigen zeggen ?meer tegemoet komen aan de vraag van de consument?. De directie vervolgt: ?Als gevolg van deze maatregel is ook het bestellen via internet komen te vervallen.? Op de site staan overigens nog wel degelijk prijzen vermeld. Volgens Netivity, verantwoordelijk voor de inrichting van de webwinkel, speelt vooral het feit mee dat Megapool gewone prijzen op zijn site hanteerde. ?Het waren bepaald geen dumpprijzen. Voor de consument was er daarom weinig reden daadwerkelijk via de site een bestelling te doen?, zo stelt Jeroen Kampen van Netivity. De site werd hierdoor ? zoals zoveel andere webwinkels ? alleen gebruikt om prijzen te vergelijken. De aankoop werd daarna in de gewone winkel gedaan. Megapool heeft volgens eigen opgave ruim 140 winkels in Nederland en België. Update, 11:30 uur: Reactie Netivity toegevoegd.
Update, 12:00 uur: Reactie Megapool toegevoegd.