Althans zo lijkt het, want schijn bedriegt, zegt Mercedes. "Wij hebben helemaal niets met de site te maken," verklaart woordvoerder Rick Dolk. Volgens de zegsman van Daimler Chrysler Nederland, waar Mercedes onderdeel van is, is een bedrijf uit Amstelveen, Orleans Nederland, verantwoordelijk. Geheel op eigen houtje zou Orleans de foto's van de A-klasse op picasso.nl hebben geplaatst. Wie klikt op de plaatjes surft naar Mercedes.nl, de officiële site van de Duitse autofabrikant. Citroën Nederland is niet blij met deze actie. Volgens een medewerker is de afdeling juridische zaken op de hoogte. Citroën overweegt maatregelen te nemen, tegen Mercedes. Webadressen als Xsara.nl, Saxo.nl, Jumper.nl en Xantia.nl, alle Citroën-modellen, verwijzen door naar de site van een Citroën-dealer Bolink in Goor. Daar heeft de importeur geen problemen mee. Een attente WebWereld-lezer zag op televisie de reclame voor de nieuwe Picasso van Citroën. Na het intikken van www.picasso.nl verschenen echter plaatjes van de Mercedes A-klasse. Opzienbarend, meende de lezer, een duidelijk geval van domeinkaping. "De bal ligt bij Citroën," meent woordvoerder Dolk van Daimler Chrysler. "Zij moeten kijken of er een regeling kan worden getroffen en de domeinnaam kan worden overgenomen." Volgens Dolk zal Daimler Chrysler voorlopig geen actie ondernemen om de foto's van de A-klasse van picasso.nl te laten verwijderen, hoewel op die plaatjes wel het copyright van Daimler Chrysler berust.