Dit blijkt uit het Tempo Digital Music Brandscape-onderzoek van Ipsos Insight. Volgens de onderzoekers kent 79 procent van de ondervraagden de naam Napster. Bij iTunes is dat 'slechts' 57 procent.

De bekendheid van iTunes is in het afgelopen jaar echter wel sterk gestegen. In een jaar tijd steeg de bekendheid van 46 tot 57 procent. De iTunes Music Store wordt qua prijs ook beter gewaardeerd dan Napster. Van de ondervraagden zegt 43 procent zelf iTunes te gebruiken voor het downloaden van muziek. Bij Napster is dit 26 procent.

Ook de bekendheid van enkele andere muziekdiensten is de afgelopen twaalf maanden gestegen, stellen de onderzoekers. Zo kent 49 procent van de ondervraagden de dienst Yahoo Music. RealPlayer Music Store is bij 45 procent bekend, Rhapsody bij 41 procent en iets meer dan een derde van de ondervraagden (37 procent) heeft wel eens van de dienst MTV.com gehoord.

Het Ipsos-onderzoek is uitgevoerd in augustus onder 1088 Amerikanen van twaalf jaar en ouder.