Microsoft gaat bovendien met Digg samenwerken om nieuwe campagnes te ontwikkelen die advertenties en technologie combineren. Ook gaat de softwaregigant samenwerken met de advertentiepartner van Digg, Federated Media Publishing, om zo nieuwe programma's voor de site, de gebruikers en de adverteerders te leveren.

De overeenkomst heeft een looptijd van drie jaar, zo hebben de bedrijven kenbaar gemaakt.

Digg is een sociale nieuwssite waar gebruikers nieuwsberichten kunnen aanmelden. Gebruikers kunnen op berichten stemmen (diggen) om ze op die manier aan te raden aan andere gebruikers. Volgens Digg zelf trekt de website meer dan 17 miljoen unieke bezoekers per maand.

De overeenkomst met Digg is voor Microsoft een stap om beter te kunnen concurreren met Google op de advertentiemarkt. Microsoft heeft al eerder aangegeven dat het meer omzet wil genereren door middel van advertentieinkomsten. Om dit te bewerkstelligen bood Microsoft in mei zes miljard dollar voor advertentiebedrijf Aquantive. Eerder had het zijn zinnen gezet op het advertentiebedrijf Doubleclick, maar moest het hier afleggen tegen Google dat Doubleclik uiteindelijk overnam voor 3,1 miljard dollar.