Volgens de lezers van het New Yorkse weekblad PRWeek schort er flink veel aan de PR van Microsoft. De softwaregigant wordt gezien als 'arrogant' en 'intimiderend'. Cisco doet daarentegen volgens de lezers van het tijdschrift aan goede PR door zichzelf te positioneren als het hart van internet. De netwerkleverancier wordt op de voet gevolgd door chipmaker Intel. In de top 10 van bedrijven die goed in de publiciteit zijn gekomen, staan verder nog Apple (op 5), HP (op 6), IBM (7) en online veilinghuis eBay (8). Microsoft heeft in de top 10 van bedrijven met slechte PR geen gezelschap van andere ICT-bedrijven. Volgens Adam Leyland van PRWeek slaagt Microsoft er niet in om de door de monopolie-zaak ontstane crisis af te wenden. De oude regel dat slechte publiciteit beter is dan geen publiciteit gaat hier dus niet op. Volgens Leyland is HP een goed voorbeeld van een bedrijf met duidelijk en goed PR-beleid. Hij wijst op het nadrukkelijk neerzetten van Carleton Fiorina als nieuwe topvrouw.