Microsoft zal de Consumer Electronics Show, die van 8 tot en met 11 januari in Las Vegas wordt gehouden, gebruiken om de horloges te presenteren, dat heeft een woordvoerster van het bedrijf bevestigd. "De horloges worden vervolgens ergens in januari verscheept." Aanvankelijk was het de bedoeling om de horloges in het vierde kwartaal van dit jaar te introduceren. Dit is nu uitgesteld omdat er problemen waren met de radiochips en de testperiode is verlengd, aldus de woordvoerster. Voor de detailhandel betekent deze vertraging in ieder geval dat ze de grote verkoop van de feestdagen mislopen. De horloges werken met Microsofts Smart Personal Objects Technology (SPOT). Ze worden uitgerust met chips en radio-ontvangers en leggen draadloos verbinding om data (sportuitslagen, fileberichten) op te pikken die Microsoft over de fm-frequentie uitzendt. De eerste SPOT-horloges zullen verschijnen van Fossil en Suunto. De prijs van de horloges begint bij 129 dollar. Daarnaast dient de gebruiker een abonnement af te sluiten van 9,95 dollar per maand of 59 dollar per jaar dat hem toegang biedt tot diensten van de zogeheten MSN Direct Service. Voorlopig werken de horloges, vanwege het gebruik van bepaalde frequenties, alleen in de stedelijke gebieden van de Verenigde Staten en delen van Canada. In Europa worden de horloges nog getest en `zal het zeer snel beschikbaar zijn', aldus een bron.