De nieuwe MSN Mobile-portal biedt gebruikers nieuws, sportinformatie en toegang tot diensten als e-mail, zoekfunties en chat op één pagina. Het MSN-platform weet de smartphone, die gebruikt wordt om de pagina te bekijken, te detecteren en te optimaliseren voor de website op dat toestel. Zo wordt de lettergrootte bijvoorbeeld automatisch aangepast aan de smartphone.

Hoewel nog maar een fractie internet op gaat via een mobiele telefoon, zien bedrijven als Microsoft steeds meer mogelijkheden voor nieuwe diensten en content op mobiele telefoons, zo schrijft Cnet.

Niet alleen Microsoft probeert voet aan de grond te krijgen op de mobiele markt. Ook Yahoo en Google zijn hard aan de weg aan het timmeren. Onderzoeksbureau ABI Research heeft voorspeld dat er wereldwijd zes keer meer uitgegeven zal gaan worden aan marketing en advertenties voor de mobiele markt. Het onderzoeksbureau schat dat er eind 2007 zo'n 3 miljard dollar aan advertenties en marketing zal worden uitgegeven in de mobiele markt. In 2011 is de verwachting dat dit bedrag zal stijgen tot 19 miljard.

Microsoft stelt dat het niet meteen advertenties gaat plaatsen op de mobiele pagina, maar dat er later dit jaar wel banners worden geplaatst.