Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de waarde van merken. Dit is voor de tweede keer uitgevoerd door Business Week in samenwerking met Interbrand, een consultant gespecialiseerd in merken. Zij kijken hierbij naar wat een merk waard is voor een bedrijf. Het merk Coca-Cola (69,6 miljard dollar) is het meest waardevol. Op twee staat Microsoft (64,1 miljard). Andere ict-ondernemingen in de top-tien zijn IBM (op drie met 51,2 miljard), Intel (vijfde plek, 30,9 miljard) en Nokia (op zes met 30 miljard). Sinds vorig jaar is AT&T uit de top-tien gevallen. Het telecombedrijf is er volgens de onderzoekers niet in geslaagd een nieuw, jong imago te staven met aansprekende producten. AT&T spendeerde veel geld aan dure reclamecampagnes. De waarde van het merk AT&T daalde hierdoor met 30 procent. De grootste groeier was volgens Business Week Samsung. De Zuid-Koreanen zijn er volgens het blad in geslaagd een sterk merk te worden door met heel veel nieuwe producten te komen die het goed doen bij een jong publiek. Ook Dell mag tevreden zijn. De pc-maker adverteerde fors en doeltreffend en wist zijn merk daarmee 12 procent sterker te maken.