Microsoft heeft deals gesloten met media als The New York Times, Wall Street Journal, CNN en The Guardian om artikelen op de vernieuwde MSN-portal te laten zien.

Ook valt in het herziene portaal op dat Microsoft naast de eigen diensten OneDrive, Outlook, Office 365 en Skype ook integratie biedt met sociale netwerken als Facebook en Twitter. Dat blijkt uit een online preview die Microsoft zondag live zette.

Directe productiviteit

De vernieuwde responsieve site staat boordevol met interactieve content waarbij Microsoft is uitgegaan van de cloud- en mobile-first filosofie. Zo kunnen gebruikers to-do lijstjes maken, bedragen berekenen en snel antwoord krijgen op medische vragen. Het nieuws op de site staat gesorteerd in 11 herziene categorieën, zo schrijft het bedrijf in een blog.

Komende maanden herziet het bedrijf zijn Bing apps voor iOS, Android, Windows 8 en Windows Phone. Deze zullen de MSN-update krijgen en hechtere integratie bieden met Microsoft-diensten als spraakassistent Cortana en zoekmachine Bing.

Nog altijd top 25 in Nederland

Volgens het bedrijf wordt MSN in meer dan 50 landen door 437 miljoen mensen gebruikt. In de ranglijsten meest bezochte Nederlandse sites van Alexa staat MSN.nl op plek 24.

Update:

Zojuist is bekend geworden dat MSN in Nederland partnerschappen is aangegaan met NRC Handelsblad, ANP, Telegraaf, HP/De Tijd, Voetbal International, Privé, OOR, Smulweb en Foodlog. Het nieuwe MSN beschikt over diverse themakanalen, zoals Nieuws, Sport, Entertainment, Weer, Reizen, Geldzaken, Eten en Drinken, Gezondheid en Fitness. Een professionele redactie selecteert het belangrijkste nieuws van het moment maar de gebruiker maakt ook persoonlijke keuzes, benadrukt Microsoft.