De software, die bedrijven onder meer in staat stelt om de verkoop- en marketingafdelingen beter te 'managen', moet in het vierde kwartaal van dit jaar op de markt komen. Hoeveel de software gaat kosten is nog onbekend, zo meldt The Wall Street Journal. Microsoft zal zich naar eigen zeggen met name op kleine en middelgrote bedrijven richten. Vorig jaar kocht de softwaregigant uit Redmond al het bedrijf Great Plains, dat zakelijke software ontwikkelt voor kleine en middelgrote bedrijven. Analisten denken dat Microsoft een bedreiging kan vormen voor bedrijven als SAP en Siebel die al langer crm-software leveren aan met name grote bedrijven. Microsoft spreekt dat tegen. De softwarereus zou zich alleen richten op bedrijven met tussen de 25 en 5.000 werknemers. Siebel heeft een overeenkomst met Great Plains, waarbij de laatste een versie van de software van Siebel mag doorverkopen aan middelgrote bedrijven. Volgens marktonderzoeksbureau IDC zal de totale omzet in de crm-softwaremarkt in 2005 14 miljard dollar bedragen.