Dat maakten beide bedrijven zondag bekend. Naast een overnamebedrag van circa 530 miljoen dollar verplicht Publicis zich om 5 jaar lang (voor lagere tarieven) advertentieruimte te kopen op de domeinen van Microsoft, zoals Bing en MSN.com.

Publicis, dat bedrijven als Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, the MediaVest Group en ZenithOptimedia bezit, is de nummer één op gebied van digitaal adverteren, terwijl Razorfish nummer twee is. Publicis werkt ook samen met Google. Volgens de baas van het Franse reclameimperium staat die samenwerking niet onder druk door de overname van Razorfish.

aQuantive

Microsoft kreeg reclamebureau Razorfish in 2007 in handen toen het advertentiebedrijf aQuantive kocht voor circa 6 miljard dollar. Razorfish, dat filialen heeft in diverse Europese landen, behoorde tot de overgenomen bedrijvengroep.

Razorfish zal in Franse handen onder dezelfde naam blijven opereren, met hetzelfde management. De deal moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders en wordt naar verwachting in het vierde kwartaal afgerond.