Dat zeggen directeur Steve Ballmer en voorzitter Bill Gates in een interview met IDG, uitgever van Webwereld. De zakelijke markt moet verder uitgebouwd worden met de introductie van Office 12 en de introductie van nieuwe server-producten. Op de consumentenmarkt wil Microsoft de 'digitale levensstijl' naar de massa brengen. Ballmer: "Het winnen van de harten en zielen van onze eindgebruikers en ontwikkelaars is altijd onze kracht geweest."

Steve Ballmer geeft tevens aan 100 procent achter de Web 2.0-gedachte te staan en graag de ontwikkelinstrumenten te leveren om die gedachte uit te dragen. "Ik denk dat mensen vinden dat wij de beste in de wereld zijn in het leveren van instrumenten om webapplicaties te ontwikkelen. Zeker wanneer je kijkt naar de laatste Visual Studio-release."

Bill Gates beaamt de toewijding van Microsoft aan het interactieve web: "Als je iets op het web zet en dat verandert, dan wil je dat kenbaar maken. Onderdelen daarvan zitten in Windows Live, waarin je kan publiceren en Spaces kan gebruiken. In Office gebruik je Sharepoint. Andere onderdelen zijn in Windows zelf terug te vinden. Als de mediabibliotheek in Windows is opgezet, kan deze via Windows Live op andere machines gebruikt of gedeeld worden."

Het complete interview is hier te lezen.