Microsoft wil daar verandering in zien, zo meldt Bloomberg. Het bedrijf is van plan om de Xbox 360-schappen zo in te delen, dat games voor kinderen makkelijker gevonden kunnen worden. Op deze manier moet de console de aandacht krijgen van een jongere doelgroep.

Peter Moore van Microsoft laat weten dat hij al wist dat de Wii een winnaar zou zijn, toen hij voor het eerst Satoru Iwata tijdens een conferentie met een WiiMote zag zwaaien. Hij vindt dat Microsoft hier op in moet spelen en de doelgroep moet verbreden.

Het bedrijf wil betere verkoopcijfers verwezenlijken dan de cijfers die behaald zijn met de eerste Xbox. Van deze spelcomputer zijn er ongeveer 25 miljoen exemplaren over de toonbank gegaan. Het doel van de softwaregigant is om 90 miljoen Xbox 360-consoles te verkopen.

Analisten vermoeden dat Microsoft de prijs van de Xbox 360 voor dit doel zal verlagen. Een uitspraak van David Hoof van het Xbox-productmanagement versterkt dit vermoeden. "Sony heeft 75 miljoen Playstation 2-consoles verkocht toen ze de prijs lieten zakken," legt David Hoof uit.