Sinds kort is Microsoft op zoek naar een nieuwe directeur (lead) voor 'Linux and Open Office Compete', de marketingafdeling die Microsoft's producten moet afzetten tegen de open source concurrentie van Linux en OpenOffice.org.

Steve B. contra open source

De afdeling heeft als hoofddoelen om marktaandeel van Linux en OpenOffice te winnen en de manier waarop over Microsoft wordt gedacht bij bepaalde groepen te veranderen. Het gaat dan om it-professionals, hoge ambtenaren, managers en it-journalisten, vooral diegene met een negatieve perceptie over Microsoft producten. Dit is een van de zaken die bij 'Steve B.' de hoogste prioriteit heeft, vermeldt de vacature, die stijf staat van het marketingjargon.

Undercover in de community

De directeur zal dertien managers aansturen die verspreid over de wereld leiding geven aan de campagne tegen open source. Een van de strategie├źn om het doel te bereiken is het participeren in de open source gemeenschappen.

Overigens is de 'ontdekker' van de opmerkelijke vacature niet bepaald neutraal. John McCreesh is namelijk marketing manager van OpenOffice.org.